torsdag, augusti 02, 2007

Inte ens på flyget än

I övermorgon har sydafrikaresan börjat. Då är vi framme på Heathrow och väntar på anslutande flyg till Johannesburg. På söndag vid den här tiden är vi förhoppningsvis installerade i Durban och jag har äntligen fått ta av mig mina stödstrumpor.

Eftersom jag har en APC-resistens så måste jag flyga med hudfärgade knästrumpor på mig, göra symaskinsövningar så ofta jag kommer åt, dricka mycket vatten och helst gå upp och gå minst en gång i timmen. Om jag inte gör detta riskerar jag en ond bråd död med blodproppar som lossnar och far iväg och sätter sig i hjärnan.

Kanske är det därför jag har blivit flygrädd på äldre dagar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Blodpropparna fastnar i lungorna, inte i hjärnan. Det beror på att det är venösa tromber, som transporteras tillbaks till hjärtats högra förmak och kammare, varifrån de fortsätter i a pulmonalis till lungorna, där de i bästa fall kan lösas upp.

Vad är en symaskinsövning? Lyfta symaskinen så eller så många gånger upp i luften?
P-a