onsdag, maj 03, 2006

MAJ GOD!

Det är maj minsann. Det går så stört fort. Du vaknar upp en dag och då är du trettio som någon 32-åring sa till mig igår. Men jag tror inte på det, det kan inte vara så illa. Vintern tog ju sjukt lång tid och frågan är om den verkligen lämnat lägenheten trots dagens vårdatum; MAJ. Jag har så dålig tid, det är så mycket som ska stoppas in på 24 timmar och försöken att lyckas med en effektiv dag startar på nytt varje morgon. Idag hade jag nog en av de roligaste cykelturerna till skolan någonsin, Sigrid och jag skrattade så vi höll på att köra ihjäl varandra. En diskussion rörande sexighet, asexualitet och gayness. Ämnen som rör den heta sidan av mänskligheten är outtömliga verkar det som. Solen skiner utanför men mörkläggningsgardinerna är på plats, idag ska skapas rumligheter och först till lunch får jag lov att medvetandegöra världen utanför. Det blir kanske inte så svårt att komma in i motsatsförhållandet mellan mörker och ljus och tungt och lätt i alla fall, dags att ge det ett försök. hej då/e

Inga kommentarer: