torsdag, mars 01, 2007

Den goda människan

Alla vill väl rädda världen? Jag vill också göra det. Jag ska rädda papperslösa, jag ska rädda mitt kön undan diskriminering, jag ska rädda barn och vuxna på andra sidan jordklotet.

Jag pratade med en äldrekursare som berättade att hon kompisvalt Huddinge som sitt sjukhus under de första två åren trots att hon hade kommit in på SöS - favoritsjukhuset numero uno. Jag lovade henne en plats i himmelriket för det.

Undrar om man blir befordrad till Leg. Skyddsängel om man samtidigt räddat några medmänniskor.

Emma Leg. Skyddsängel.

Jajemen, jag tror jag skiter i agnosticismen och kör på himmelsk frälsning istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en cypress som ledde mig hit. Vägen var krokig, ståndaktiga kungörarere svängde förvirrat på sina basuner. En röst viskade att det pandoriska höljet snart spricker, och då kom jag hit.

Flickan som jag åtrår.